سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پخش لایو با کامپیوتر از اینستاگرام

چطور در اینستاگرام از روی کامپیوتر پخش زنده داشته باشیم؟

احتمالا برای شما هم بسیار جذاب باشد که راهی برای قرار دادن ( لایو یا استریم همزمان )live اینستاگرام از روی کامپیوتر پیدا کنید. در این قسمت آموزش تصویری پخش زنده در اینستاگرام ( لایو اینستاگرام )از روی کامپیوتر به شما داده خواهد شد.

استریم کردن در اینستاگرام (همان لایو گذاشتن خودمان) یک کار بسیار ساده است. مطابق مراحل زیر پیش می‌رویم:

1- نرم افزار OBS را در گوگل سرچ و دانلود کنید

یکی از نرم‌افزارهای مورد نیاز برای استریم همزمان، نرم افزار OBS Studio است که می‌توانید برای دانلود مستقیم نرم‌افزار روی این لینک بزنید تا وارد سایت OBS شوید.

پس از وارد شدن به وبسایت OBS، صفحه ای مشابه به تصویر زیر مشاهده می‌کنید. مطابق با سیستم عاملی که روی کامپیوتر خود دارید، نرم‌افزار را دانلود و نصب کنید. اگر از سیستم‌عامل ویندوز استفاده می‌کنید، می‌توانید روی Windows زده و منتظر دانلود شدن OBS بمانید.

پس از دانلود شدن نرم‌افزار، آن را نصب کنید.

2- نرم‌افزار OBS را باز کنید

پس از نصب شدن نرم‌افزار OBS Studio، آن را باز کنید. پس از باز کردن با صفحه‌ای شبیه به صفحه زیر مواجه خواهید شد.

صفحه مشکی بزرگی که در تصویر میبینید، تصویری است که کاربران شما در لایو اینستاگرام یا لایو همزمان (استریم همزمان) در آپارات و یوتیوب می‌بینند. ولی خب نسبت تصویر در این صفحه 16:9 است ولی نسبت تصویر در موبایل 9:16 هست. یعنی باید این تصویر را بچرخانیم!

چطور رزولوشن تصویر را برابر موبایل قرار دهیم؟

برای تغییر رزولوشن تصویر در OBS، روی دکمه Settings در پایین سمت راست نرم‌افزار بزنید. پنجره‌ای شبیه به تصویر زیر خواهید دید.

در پنجره باز شده، روی video بزنید. پنجره‌ای شبیه به پنجره زیر باز خواهد شد.

در قسمت Base Resolution و Output Resolution مقدار 720×1280 را وارد کنید. با انجام این کار تصویر ما برای استریم همزمان شبیه به یک موبایل می‌شود.

چطور یک فیلم را به نرم‌افزار OBS اضافه کنم و در لایو شبکه های اجتماعی یک فیلم را پخش کنم؟

در پایین سمت چپ، در قسمت Sources، روی علامت + بزنید.

از لیست باز شده روی Media Source بزنید. فیلم خود را اضافه کنید. سپس روی OK بزنید. در نهایت فیلم شما به شکل زیر در خواهد آمد.

چطور فیلم افزوده شده را بچرخانیم؟

برای چرخاندن یک سورس در نرم افزار OBS، روی آن راست کلیک کرده و سپس از بخش Transform، روی Rotate 90 degree cw بزنید.

تصویر شما چرخانده خواهد شد و می‌توانید از طریق مربع‌های قرمزی که دور تصویر هست، تصویر را فیت کنید.

چطور تصویر یک دوربین را به استریم همزمان خود اضافه کنیم؟

برای اضافه کردن دوربین به OBS، کافی است دوربین مورد نظر را به کارت کپچر متصل کنید و به کامپیوتر وصل کنید. پس از اینکه دوربین را به کارت کپچر متصل کردید، OBS آن را شناسایی می‌کند. برای افزودن آن، کافی است در قسمت Sources روی + بزنید و سپس Video Capture Device را انتخاب کنید.

در پنجره باز شده، از بخش Device، دوربین مورد نظر را انتخاب کرده و سپس روی ok بزنید. دوربین به OBS اضافه می‌شود و می‌توانید با استفاده از روش بالا، تصویر آن را بچرخانید یا کوچک و بزرگش کنید.

بیشتر بخوانید: لایو گذاشتن با گوشی موبایل

چطور لایو خود را برای اینستاگرام بفرستیم؟

خب! ما تا الان لایو خودمون رو آماده کردیم. اما چطور در اینستاگرام استریم کنیم؟

برای استریم لایو در اینستاگرام وارد سایت ایزی لایو به آدرس easylive.ir شوید.

چرا به سایت ایزی لایو برای استریم همزمان نیاز داریم؟

در حقیقت برای استریم کردن (استریم همزمان)به هر سروری، نیاز به دو مولفه کلید استریم (stream key) و سرور داریم. در یوتیوب و آپارات این مقادیر را آن سایت‌ها به شما می‌دهند. اما اینستاگرام ” استریم کی ” به شما نمی‌دهد. به همین خاطر برای دریافت استریم کی برای اینستاگرام به سایت ایزی لایو نیاز داریم.